~My LiFe~

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Monday, August 30, 2010

calon simpanan

pEnDaPaT?: 
dah kuar result...
tp...

















andai ada rezeki ini..dpt la...
kalo ada yg tolak...insyaAllah ada...
drpd x berjaya...
sekurg2nye ada harapan lg.. =)



syukur..masih ada lg rezeki itu....

Saturday, August 28, 2010

kenape ALLAH temukan kita dengan org yg salah

pEnDaPaT?: 
sedikit ilmu utk dikongsi bersama...
di ambil dari SINI

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..









renung2kan...

Friday, August 27, 2010

KaWaN

pEnDaPaT?: 
me n kwn2
miss u...

k.ol n k.ayu
nadia n me
mama n me
cik da n me


k.jijie musyuk...
k.akmar n me



mcm la nk kuar dr MARA smpai letak gmbr2 2...
hik3..sje bg suspen kwn2...hehehehehe

Saturday, August 21, 2010

stokin...

pEnDaPaT?: 
~StOkIn~




my lovely baby stokin...
br je dpt taw yg stokin da mati...
sedih x terhingga...
mengiggil2 rasa bdn...
stokin manje....dr kecik bela die....
masa die kene langgar ari 2...
die hidup lg.....aku suap die susu
tiap2 hari...aku bersihkan die...
smlm...die degil...die msk jugak rumah...
smlm last aku jumpe die...
aku sempat peluk die..
tp ari khamis ari 2 die majok...xnk pndg aku...
aku pndg die...die pndg tempat lain...
die taw ke hari2 terakhir die...
ayah aku ckp..
mlm td die balik kul 12..die mengiau2...
pg td ayah aku carik die...
jumpe kat padang da terbaring...
sedeynye...x sanggup rasa nk dgr...
hurm...x pela...da smpai ajal kucing tueh...
pasnieh x der la lg...panggilan akin...stokin...baby..
xder la die nk manjer2 lg....
hurm...wat a sad story...









stokinku syg....mama syg stokin

Thursday, August 19, 2010

PeRuBaHaN

pEnDaPaT?: 
perubahan utk kebaikan...

penah dgr x?
off course la semua penah dgrkn...
berubah..perubahan...diubah...

entahla...
sejak dua menjak nieh
dpt rasa ada skit perubahan dlm diri nieh
x seceria dulu...x sehapening mcm dulu
entah la..mayb sbb rasa diri nie perlu berubah..
x mahu lg dendam2 same semua org...
x mahu gadoh2 lg...
x mahu havoc2 lg...
x mahu bising2 lg...
x mahu singgah2 tempat org ag...(kecuali da boring)

byknye x mahu..hehehehe..sbb
rasa mcm da masa utk berubah..
yela...kalo tetiba diri nieh dpt keje lain...
x la ralat sgt nk tgglkn kwn2 yg disygi...
x la rasa sedih thp gaban..
x la org rindu diri nieh..
x la org rasa kehilangan..

kwn2 yg bace blog nieh...
ampun sgt2...diri nieh perlu berubah...
kalo ada yg nmpk perubahan itu...
diri yg hina nieh nk minx maaf...
bkn x nk lepak2 ngan korg..
tp keje byk n rasa mcm
menganggu korg wat keje je
if lepak2 tempat korg...
maaf ye kwn2...

by the way...
sy syg kwn2 sy...







lots of love
..zaifah azny...

Friday, August 13, 2010

HaRgAiLaH DiA...

pEnDaPaT?: 
si dia memberi video kepadaku...
nielah translate yg ditulis dlm video itu..
yg membuatkan hati ku tersentuh..
terima kasih cinta....

hargailah.....renung2kn..

pada suatu hari di sekolah,seorg murid bertanya pada gurunya.ketika itu guru tersebut sdg mengajar mengenai kasih sayang.

pelajar: cikgu,mcm mana kita nk pilih seseorang yg terbaik sbg org yg paling kita syg???mcm mana juga kasih syg itu nk berkekalan?

cikgu:ok..kamu ikot apa yg sy suruh.kamu prgi ke pdg.kamu berjln di atas rumput smbil memandang rumput di depan kamu..pilih yg paling cantik tanpa menoleh ke belakang lg walau sekali..dan petik rumput yg PALING cntik,bawa ke kelas..

apabila pelajar tersebut pulang ke kelas,tiada sehelai rumput pun ditgnnya..cikgu bertanya,kenapa tiada rumput yg dipilih?

pelajar:td ms sy brjln,sy carilah rumput yg paling cantik.mmg ada byk yg paling cntik..tp cikgu kata petik yg PALING cantik,maka sy pun terus berjalan ke depan sambil mencari yg paling cantik tanpa menoleh ke belakang lg.tp sampai dipenghujung pdg,sy x jumpa pun yg paling cntik.mngkn ada diantara yg dibelakang sy td rumput yg paling cantik tp dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula,jd tiadalah rumput yg sy boleh petik.

cikgu:ya itulah jawapannya.maknanya apabila kita telah berjumpa dgn seseorg yg kita syg,jgnlah kita mencari lg yg lebih baik dari itu.kita patut hargai org yg berada didepan kite sebaik2nya.jgn kita menoleh ke belakang lg kerana yg berlaku tetap dah berlaku.semoga yg berlalu tidak berulang lg.dan ingatlah org yg paling kita syg itulah yg PALING cantik dan yg PALING baik.wlpn nk ikutkan byk lg yg cntik dan baik seperti rumput tadi.

renung2kanlah wahai sahabat2ku...








hargailah org yg kiter syg

ampun maaf di pinta

pEnDaPaT?: 
salam....

tetiba terdetik kat hati nieh nk tls pasal sesuatu..

first of all....
sy nk minx maaf kat semua kwn2 sy..
kalo ada salah silap...
kalo ada terkasar bahasa..
kalo ada buat kamu2 semua kecik ati...
kalo ada terngumpat..tercaci....
sy nk minx maaf dr ujung rambut smpai ujung kaki....

terutama utk kak ida....

kak..
org x taw kalo org der wat slh ke x kat akk...
tp org nk minx maaf..org da msg ri 2 kn...
nieh org nk minx maaf skali lg...
org tgk akk da lain..org taw akk stress wat keje...
keje..keje gak...tp jgn stress2 taw...x elok utk kesihatan...

dan utk kawan2 yg slalu singgah diary hatiku ini...
kak lala,kak ct,mama,kak akmar,kak zizie,nadia,ustaz,kak izwa n sesapa yg x disebut 2...

yg paling istimewa..buah hati sy...rohaizad zamal...

sy nk minx maaf sgt2...sy insan yg lemah....
sy insan yg byk kekurangan...
ampunkan diri sy nieh...
ampunkan salah silap sy nieh...

sy syg kamu semua....
u all....

Thursday, August 12, 2010

apa ertinya...

pEnDaPaT?: 
lamernye x update entry
sejak 2 menjak nieh hati agak runsing...
2 yg mls nk update..hehehehe...

sy teringat sesuatu...
nk ditelan mati mak..nk diluah mati bapak...
adoi...pening dah pikir mslh org...
jujur..ikotkan hati nieh..dah mls nk amik taw
pasal seseorg tueh lg...
tp..sy insan biasa...yg masih ingat erti kawan...
KAWAN..sy ulangi KAWAN...

kamu..dan kamu....dan kamu....

pernah kan dgr perkataan KAWAN...
ikutkan mmg mls nk layan mslh2 yg kwn2 citer..
tp terpikir...

bukan kah kiter sebagai KAWAN...
layak utk menegur biler perlu agar die x leka dgn dunia die..
mksdnye..kalo kiter menegur utk kebaikan die..x slhkn???

tp aku taw...die xkn terima pe yg aku ckp...
sbb aku pernah terus terang kat die...
tp apa jd?aku juga yg dipandang hina...
hurm..x pela...aku mmg x nk kaco life die...
tp disebabkan masih ada baki perkataan KAWAN itu..
aku gagahkan jugak..

wahai budak kecik..
org taw org nieh x perfect mcm diri kamu
tp..ingatlah...jgnlah kamu pentingkan diri kamu
jaga lah hati kwn2 kamu...org x kisah kalo kamu
x nk jaga hati org...tp jagalah hati2 jiran2mu..
peliharalah pertalian itu...
org x nk dgr kamu ckp..."penat nk jaga hati org..tp org x jaga hati kiter"...
ingatlah..kalo kiter da anggap mcm 2...benda 2 juga akan jd kat kiter..
kenapa org x jaga hati kiter???sbb kiter pon x ikhlas jaga hati org...
pecayalah..hukum alam nieh....org sebagai KAWAN kamu...
bknlah dengki atau cemburu tidakkn sekali benci kamu...
org syg sesebuah persahabatan 2...tp kamu x menghargainya...

ingatlah..jaga hati jiran2mu..hati org x perlu la kamu jaga...
org xnk putuskan persahabatn tueh..biarla org tgk kamu dr jauh...
dalam hati nieh...org berdoa agar kamu bahagia...

ingatlah...kiter perlukan kwn2..kwn2 la pengubat duka kiter
biler si dia x der..ingat..org syg kat kamu...
aper yg org ckp nieh..x kisah la kamu nk dgr ke x...
kamu nk amik ke x..kamu nk benci org pon....org x kisah...
tp sebagai kawan kamu...org da laksanakan tangunggjawab org..


selamat berpuasa...
ampun maaf di pinta....

Monday, August 9, 2010

Jangan Bersedih Lagi...

pEnDaPaT?: 
cabaran dan dugaan yg membuatkan aku lemah...
lemah selemahnya hingga ku tersembam ketanah...
mujur aku mempunyai sahabat yg sentiasa ada disisi..
x kira aku gembira...dan juga sedih..alhamdulillah..

kak lala....terima kasih sbb sentiasa ada masa dgn adik...
saat adik melalui saat yg begitu sukar...
akk byk mendorong adik...
kak...adik x setabah akak...tp adik perlu berdiri...
adik x mahu jd lemah...ye kak...pndgn akk pada adik semalam...
ye..adik nmpk kuat...adik nmpk selamba...
tp..dlm hati nieh...Ya Allah...bagai di himpap
batu konkrit kak...tp adik kuatkan jugak...

aku sudah mula reti bersabar dn rela menempuh
segala dugaan yg ada...
terima kasih kak ct n kak lala
yg sentiasa beri dorongan kat adik...

td...berjalan ke kedai buku...
mencari muqaddam yg di pesan oleh anak sahabat di ofis nieh...
tetiba aku terpandang akan sebuah buku...


menarik tajuknye


x aku sangka...tetiba aku mengambilnya
dan terus membayar...

aku ingin menjadi wanita yg paling bahagia....
aku harap...aku dapat berubah...dan menjadi semakin matang...
doakan kebahagiaanku ye rakan2..









wassalam....
sebuah cinta dan harapan

Sunday, August 8, 2010

mental sudah..

pEnDaPaT?: 
maafkn aku
jika aku pergi..
pergi membawa hati yg lara..
setelah kau khianati akan cinta kita..
aku percaya yg kau setia..
tp apakan daya..
apabila dia dtg
saat aku tgh bahagia...
aku merana..
aku pecaya semua ini adalah mimpi..
mimpi yg akan pergi bila aku bgn nanti..

Ya Allah..
kuatkanlah iman hambamu ini...
hambamu ini tidak sekuat itu...
berilah peluang utk hambamu ini...
mencari akan kekuatan yg ada pd siti mariam...

sedarlah dr mimpi buruk itu..
sedarkan aku dr mimpi itu...
aku kaku..
kaku utk berhadapan dgn dirimu..
kerna aku tidak sekuat itu...
maafkn aku..

Saturday, August 7, 2010

akankah terjadi?

pEnDaPaT?: 
saat ini
mata ku berpinar2
mencari akan jalan yg pasti
kenapa???
mengapa???
bagaimana????
semua ada dibenakku
aku mula rasa resah...
resah akan hadirnya..
mengapa kau hadir dlm hidupku
mengapa die hadir dlm hidupmu....
aku buntu...
sesaat aku terasa bagai dicabut nyawaku
aku kaku..
kaku melihat semua ini

dusta...
kau dusta padaku...
ah....

nyah kau perempuan dlm hidupku....
aku benci melihat kau tatkala aku gembira
kau hadir merosakkn hidupku...
aku benci akan dia dn dirimu!!
kau kata ingin memberi jawapan...
tp tatkala ini
kau sunyi sepi membuatkan
aku memberi akan jawapan itu...
kau sungguh kejam wahai lelaki...
aku dia dan dirimu...
saat aku sudah mula berubah
kau mainkn perasaanku..
hancur..
lebur...
bagai dilayak tayar lori...
mustahilkah???
mungkinkah???
aku terpana...
aku terkesima...

Ya Allah...
aku mimpi lg...
mimpi yg x pasti...
sedarkanlah umatmu ini..
dr segala yg pasti...
bimbinglah aku kejalan syurgawi..
ampunkan aku...
aku hanya insan yg lemah....
lemah selemah godaan syaitan...
aku lemah berdiri..
jatuh tersemban diatas bumi...
nyata..aku tiada lagi....






luahan hati dan sanubari

Thursday, August 5, 2010

C.I.N.T.A

pEnDaPaT?: 


inilah die something2 yg sy ckp td....
da dekat 7 thn sy kenal die...
alhamdulillah..masih lg kekal bersama..
harap2 jodoh kami berpanjangan...
dan nk dijdkn cerita...thn nieh 7 thn..
dan tarikhnya bersamaan 7 ramadhan...
berkat 2..hehehhe..INSYAALLAH...
harap2 thn depan termetri la cinta kami..
doakan kami ye kwn2...
u all..muaaaahhhhxxxx....



tarikh itu






oowh cinta

jam...oh jam....

pEnDaPaT?: 
kisah pukul 4 petang


tp jam 2 kul 3...aish



memandang ke arah jam yg terletak di atas
monitorku yg gabak ini....
terdetik di hati..eh..da kul 3.45 ptg....
nk g cuci muka jap la....

situasi pertama...

di dalam tandas

aku:-eh..kak,x jumpe kiter ari niehkn....
si A:-haah la...pah da sombong....
aku:-pah pula yg kene....
si A:-akak tgh stress pasal pengucapan awam nieh..
aku:-owh...
sambil bercerita2 dlm bilik air....lantas kakak 2 keluar...(detik dlm hati...nk cepat pe kakak 2 kuar awal2)

situasi kedua..

di tempat kakak itu....

aku melihat kakak itu menjinjing handbegnya di ketiak yg tersedia masam itu..
dlm hati...aik...awal plak kakak nieh nk balik..
smbil wat muka bodoh...aku pon berjalan menghampirinya...

si A:-pah..cepat la..jom2..
aku:-ha????nk g mane????
si A:-balik la...cepat2...
aku:-smbil memandang jam....sambil pelik dan gelak terbahak2...
aku:-kak..br kul 4....jam akak 2 giler ke pe....ibu yg balik 4.30 2 pon x blik ag...
si A:-ha????br kul 4 ke????akk tgk da kul 5....

aku berguling2 gelak...sbb die x perasan ke yg semua org sibuk wat keje...die plak da off pc....org yg balik 4.30 pon x blik ag..adoi...kak..jgn mrh.......pah x sebut name kn????kn??????hahahahahahahahahahahhaahha..if korg rasa x lawak..x pe..yg penting aku ngan ibu rasa nk pecah perut tgk gelagat die td..hik3..ampun....x baik mrh2 ye kak....







kakak yg masam2..hehehehhee..x moh mrh ye...

pEnDaPaT?: 
something2








nk update something
tp kene balik umah dulu...
sbb kene edit gmbr 2..
hehhee..tggu..
saje wat suspen..hik3










wakakakakaka

Wednesday, August 4, 2010

amin....

pEnDaPaT?: 
seriusly...
sy hepi dgr akan berita itu...
seronok tgk kwn2 bahgia....
itulah gunanya sahabat...
bantu apabila susah...
sentiasa menemani apabila diperlukan...
ceria bersama apabila bahgia...
k.lala n k.ct..
adik gembira tgk kamu berdua...
gembira adalah pengubat duka....
sama2 kiter tempuh
onak dan duri.....
x kira sekuat mana dugaan itu...
kalo kiter tempuhi dgn hati yg tenang...
kiter akan peroleh kebahagiaan itu-INSYAALLAH...
kakak berdua...adik syg korg....














senyuman manis dibibirmu

Monday, August 2, 2010

R.I.S.A.U

pEnDaPaT?: 
seriusly risau akan sesuatu
dr td menanti
x ada2 jugak...
da byk kali tinjau...
hurm..x der gak...
menunggu msg seseorg....
call pon x dpt....msg x dibls...
adoi...kakak...mane kamu pegi????
adik risau nieh!!!!!!!!!


















kakak..kenapa?

Sunday, August 1, 2010

adik rindu kakak

pEnDaPaT?: 
ahad 01.08.2010


sy skrg da ada kwn
nama die LaLazZ zUhRaH
die baik....jd sy jdkn die
kakak sy...x declare pon...
tp sy suke ckp die kakak sy...
bleh je kn???x salahkn????
sy ada sorg lg kakak...
nama die cT zUbAiDaH...
die pon kakak sy...sy x declare pon...
selamba je ngaku..x per kot?

citer sy ari nieh.....

nie la kakak lala..weeeeeee


tadi....sy g karaoke...
dgn kakak sy..
syiok....
kakak lala....
adik sje nk teman akak...
sbb adik x nk akak sedey2...
adik taw akak sunyi...
akak...adik hepi sgt nyanyi td...
huhuhuhu....
nanti kiter g karok ngan k.ct ye....
rindu kat kak ct..lama da x jumpe die..
=(

nie kakak musyuk sy..kakak ct nama die..windu die
kakak..ampun...adik curik gmbar kakak...sbb windu...=(



nie td kitorg nyanyi2

iklan gigi

sukanya die



to kak lala n kak ct....
adik syg kakak berdua...
sgt2..tima kasih sbb sudi
jd sahabat adik...syg kamu berdua








itulah erti sahabat...

berjalan2

pEnDaPaT?: 
Sabtu 30.07.2010

berjalan2 bersama sidia...
meluangkan masa sebelum pose nieh...
jalan2...nmpk kedai ice-cream(ikotkan mmg x ske ice-cream)

tetiba teringin....
ajak la si dia....lepak2 smbil cuci mata...
hurmm..sedap la ice-cream 2...



sempat bergambar dengan die....
lama da x tngkap gmbr sama2 dgn die...
suke tgk die...

sy ada mcm imam muda x???hik3(ayat sidia)

dia yg giler camera..





sbenarnya...mkn ice-cream 2 penghilang boring...
sbb tggu nk masuk wayang...
sbb nk tgk citer nieh...


ong bak...x best pon...
dia ckp citer 2 best..
mayb sbb ganas sgt kot..
kiter x minat citer 2...
tp kiter teman dia....hehehehe
kiter teman die tgk kat
e@curve...
x ramai org...best2


nie la tempat die..






dah la...2 je nk citer..
saje je update blog...sbb
da lama x update..hehehehe...