~My LiFe~

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Friday, August 13, 2010

HaRgAiLaH DiA...

si dia memberi video kepadaku...
nielah translate yg ditulis dlm video itu..
yg membuatkan hati ku tersentuh..
terima kasih cinta....

hargailah.....renung2kn..

pada suatu hari di sekolah,seorg murid bertanya pada gurunya.ketika itu guru tersebut sdg mengajar mengenai kasih sayang.

pelajar: cikgu,mcm mana kita nk pilih seseorang yg terbaik sbg org yg paling kita syg???mcm mana juga kasih syg itu nk berkekalan?

cikgu:ok..kamu ikot apa yg sy suruh.kamu prgi ke pdg.kamu berjln di atas rumput smbil memandang rumput di depan kamu..pilih yg paling cantik tanpa menoleh ke belakang lg walau sekali..dan petik rumput yg PALING cntik,bawa ke kelas..

apabila pelajar tersebut pulang ke kelas,tiada sehelai rumput pun ditgnnya..cikgu bertanya,kenapa tiada rumput yg dipilih?

pelajar:td ms sy brjln,sy carilah rumput yg paling cantik.mmg ada byk yg paling cntik..tp cikgu kata petik yg PALING cantik,maka sy pun terus berjalan ke depan sambil mencari yg paling cantik tanpa menoleh ke belakang lg.tp sampai dipenghujung pdg,sy x jumpa pun yg paling cntik.mngkn ada diantara yg dibelakang sy td rumput yg paling cantik tp dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula,jd tiadalah rumput yg sy boleh petik.

cikgu:ya itulah jawapannya.maknanya apabila kita telah berjumpa dgn seseorg yg kita syg,jgnlah kita mencari lg yg lebih baik dari itu.kita patut hargai org yg berada didepan kite sebaik2nya.jgn kita menoleh ke belakang lg kerana yg berlaku tetap dah berlaku.semoga yg berlalu tidak berulang lg.dan ingatlah org yg paling kita syg itulah yg PALING cantik dan yg PALING baik.wlpn nk ikutkan byk lg yg cntik dan baik seperti rumput tadi.

renung2kanlah wahai sahabat2ku...








hargailah org yg kiter syg

No comments: