~My LiFe~

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Monday, May 31, 2010

~~tiada kata2~~~

pEnDaPaT?: 





rasa mcm kene himpap
batu konkrit....
Ya Allah....lepas satu
satu ujian Kau beri padaku....
tabahkanlah hati hambamu ini Ya Allah...





T.A.B.A.H

~~BaD MoOd~~

pEnDaPaT?: 
~~BaD MoOd~~



giler ar...
sgt x der mood
arghhhh!!!!!!

sorry kengkawan


rasa mcm nk hilangkn diri...
kenapa la rasa mcm nieh




dah la x der mood.....
tetiba.....



seksa tul.....
pas satu...satu...
lemah giler nieh...adoi la...


S.A.B.A.R

Saturday, May 29, 2010

HePi BeSdAy & HePi AnNiVeRsArY

pEnDaPaT?: 
Hepi Besday & Hepi Anniversary

to both of them...

♥ both of u

k.olyn & k.ayu's

hepi besday n hepi anniversary dear

to kak ayu's

me n kak ayu's

to kak olyn

me n kak olyn

♥ u....

syg mereka!

Friday, May 28, 2010

HaRi BeRsAmA ShReK

pEnDaPaT?: 
wah.....
hari nieh....
sy berjalan...
mencari2
cerita apa yg mahu sy tgk....


mcm bestkn?



mcm best je cerita nieh.....
sy tgk org beratur panjang
haish...mcm mane nieh...
tetiba.....











seronoknye die







wah..die bersama shrek...
smgt berkobar2 nk tgk shrek...
ok2...sy pon beratur tgk shrek...
yeeeehhhaaaaa....
dpt gak tgk wlpn sit depan....
sy agak pelik....sbb org sbelah sy
bleh tido tgk cerita shrek nieh...
x sedap ke????
sedap la...cume x leh mkn je...
sy bg 4 bintang!


sy amat seronok~~♥


si lembaga hijau.....

Thursday, May 27, 2010

pEnDaPaT?: 
gmbr lama tp br nk update~~♥


KuMpuLaN KoIr MkN
@PiZzA Hut



kami menunggu kunjungan yg x kunjung tiba


mari makan


senyum
hari mkn bersama kumpulan koir kami...
fun..fun together......syiok....
kenyang sgt...
agak kelakar sbb ada 2 je jejaka dlm gmbr nie..
sgt happy...

♥ kwn2

HaViNg FuN WiF mY FwEnS

pEnDaPaT?: 
MaKaN di SeCrEt ReCiPe






SeNyUm DaLaM KeLaPaRaN


LaPaR TaW tUnGgU MaKaNaN




biler dah mkn....



wow..byknye mknan




makanan sy..sedap wooo





kami pakai baju sama
mkn sama2
hilang sikit duka yg menimpa...
terima kasih kwn2..
syg kamu semua...

kawan

Wednesday, May 26, 2010

........

pEnDaPaT?: 



Ya Allah....



ujianMu ini amat berat utk aku tempuh...
kuatkan hati hamba mu ini Ya Allah....







full stop

PeNdAm SeRiBu LuKa

pEnDaPaT?: 
-sakit-


dlm hati nieh terlalu byk perasaan..
sedih....mrh...kecewa....geram....
tah la.....sedih mengenangkn nasib nieh....
apakan daya....terpaksa menerima dgn hati terbuka...
smpai bile aku nk rasa mcm nie????
tah la.....pendam seribu luka dan duka.....
biarlah....
tiada kata2 lg yg dpt aku luahkn....
kelu lidah utk berkata2....
biarlah aku merana..
asalkan mereka bahagia.....


rasa mcm nk g tempat mcm nieh



rasa mcm nk pergi jauh2
sejauh2 yg mungkin...
hilangkan diri untuk seketika...
tenangkn hati yg lara....

fullstop!
pEnDaPaT?: 
"KALAULAH NASIB AKU SEPERTI DIA"



Kereta mewah itu meluncur dengan lajunya. Perjalanan mereka sudah hampir tiba ke destinasi.

“Perlahan sedikit ye Pak Mat, kita ni dah masuk kawasan kampung. Jaga sikit,di sini jalan banyak lubang,” pesan Datuk Jamal pada pemandunya.

Seketika pandangannya dilontarkan ke tingkap. Kelihatan jelas padi menghijau di kiri kanan jalan. Di sebelahnya, Datin Nora pula sibuk sedang membalas SMS, entah untuk siapa dia pun tidak tahu. Nama saja satu kereta, tetapi mereka tidak bertegur sapa dari tadi. Malas dia hendak melayan karenah Datin Nora yang suka membantah cakapnya.


Sesekali kereta mereka sedikit bergoyang kerana jalan kampung yang tidak rata. Datuk Jamal terpandang sesuatu yang menarik perhatiannya. Seorang lelaki pertengahan usia sedang mengayuh basikal tua bersama wanita yang sudah pasti isterinya. Walaupun hanya berbasikal tua, lelaki itu kelihatan gagah. Sesekali sang isteri mengangkat tangannya mengelap peluh di leher suami. Saat itu, keduanya berpandangan sambil tersenyum. Nampak ikhlas kasih sayang mereka. Agak lama basikal itu berpapasan dengan keretanya.

“Alangkah bahagianya lelaki ini. Basikal sudah buruk. Tapi isteri dia masih sayangkan dia. Sanggup kesatkan peluh suami. Aku ni berharta tapi isteri tak pernah tunjukkan kasih sayang. Hari-hari bergaduh,” hati Datuk Jamal berdetik. Meski hidupnya mewah tapi dia sepi dari kasih sayang dan perhatian isteri.

Selama ini, dia asyik bekerja mengumpul harta sampai menimbun. Kesibukan itu juga akhirnya menyusutkan cinta antara mereka berdua. Apalah agaknya yang tidak kena dengan hidupnya. Kekayaan sudah melebihi kemampuan, tetapi kebahagiaan pula seakan enggan singgah di hatinya.

Sementara itu, lelaki yang berbasikal pula sesekali menjeling kereta mewah di sebelahnya. Nampak jelas seorang lelaki berpakaian segak dan isterinya yang bergaya di sebelah.

“Ini mesti orang kaya. Siap ada pemandu lagi. Jauh beza dengan hidup aku. Dengan basikal tua, ini saja kenderaan yang ada. Kasihan isteriku. Berpanas terik. Aku tak berpeluang berikan dia kemewahan macam apa yang lelaki ini berikan pada isterinya. Bahagianya mereka,” hati lelaki itu berbisik. Sesekali kayuhannya diperlahankan agar tidak terlanggar becak di jalan.

Agak lama berpapasan, kereta mewah dan basikal itu berpisah di hujung jalan menuju jalan besar. Sempat lelaki kaya dan lelaki miskin itu berpandangan sesama mereka. Jauh di sudut hati, masing-masing berkata “Kalaulah nasib aku seperti dia…”.


Begitulah harga sebuah kehidupan. Sesempurna mana pun kita,manusia tetap manusia. Tidak semuanya akan Tuhan berikan percuma. Bukan wang menjadi sebagai pengukur bahagia. Pun tidak semestinya miskin kita derita.

Sebagaimana Tuhan menurunkan satu persembilan dari kasih sayang di langit buat makhluk di dunia, itulah bekalan perkasihan buat kita. Dibahagikan kepada ayah ibu, diabadikan buat suami dan isteri, dijalinkan antara ibu dan anak, diagih buat saudara mara, disimpan sedikit buat teman-teman dan seterusnya saudara seagama.

Apa pun bentuk kehidupan yang tersurat, terimalah dengan redha. Kaya? Miskin? Sederhana? Di mana pun kita, percayalah, kadangkala apa yang baik untuk orang lain tidak semestinya sesuai buat kita.

-sy amik dr portal bsm MARA....untuk renungan bersama...

Sumber: Dunyahalal.com

Tuesday, May 25, 2010

NoT iN a GoOd MoOd

pEnDaPaT?: 
~SeDeY~


tiada apa lg dpt ku luah...
cukuplah dengan kata2 dlm gmbr 2..

NoThInG sPeCiaL

pEnDaPaT?: 
KeCeWa+SeDeY

hati nieh sgt2 la sedey n kecewa..
bkn kerana putus cinta....
tp ada sesuatu yg menjadikannya sgt2
sedih...sgt2 kecewa....


bestkn dpt termenung mcm nie

rasa nk pergi jauh2...nk dok sorg2



~~hati sedey bertambah pilu~~

Sunday, May 23, 2010

kisah dulu-dulu

pEnDaPaT?: 
aku & dia
waktu dulu


die dulu kurus
dah tembam skit
mula2 kami keluar g ou

hahahah..biler tgk gmbr2 nieh
aku gelak sorg2...
kurusnye die dulu...
aku pon kurus gak..
adeh..gelak guling2 ini...
anyway..dah
6 thn 9 bulan kami kenal....
harap2 kekal ke jinjang pelamin



i ♥ u

sakit!

pEnDaPaT?: 
~SaKiT~

kenapa demam x kebah2....
aiyok...hurm....esok WAJIB g klinik...
rasa mcm dah x ley blah dah....
ingatkn sakit skit je...
berlarutan pula....
adeh..harap2 x der pape...


٩(×̯×)۶





-doakan sy x der pape ye-

Friday, May 21, 2010

~MaAf~

pEnDaPaT?: 
~aMpUn~


~MaaF~

TeRbUrAi SuDaH

pEnDaPaT?: 
~FuUuUh~

melepaskn ape yg terbuku dlm hati mmg payah...
nk mulakan bicara apatah lg..hurm..
x pela..ape yg terpendam dah pon terburai...
aku harap sgt die leh trime ape yg aku ckp..if die anggap aku adalah negative..
aku terima seadanya..aku sebagai kwn memberitahu ape yg sepatutnye je...
maaf kalo teguran itu agak menyinggung perasaan die....
ape pon..kwn tetap akan kekal sebagai kwn...x kire la ape pon terjadi..
aku akan tetap anggap die seorg kwn..
mungkin tidak serapat dulu....
tp tetap sebagai kwn....



(kata-kata pujangga)



~SaHaBaT~

SeBuAh PeRsAhAbAtAn

pEnDaPaT?: 
~PeRsAhAbAtAn~


sekarang nieh br aku sedar betapa pentingnya kwn dlm idup kiter...dulu aku alpa...aku x hargai kwn2 aku.....sekarang br aku sedar yg aku kehilangan seorg yg bernama KAWAN....aku bukak topik nieh bukan sbb ape....hati aku tergerak untuk berkongsi samer2 pengalaman kehilangan seseorg yg agak penting dlm hidup kiter...

aku teringat2 kwn2 lama aku..kwn2 sekolah aku....alangkah indahnye masa itu....bergelak ketawa semasa riang...menangis bersama ketika sedih...skrg nk dpt kwn yg susah senang bukan main payah...skrg nieh org mencari kwn semasa senang je...biler susah mereka larikan diri....

skrg aku semakin dewasa.....br aku taw yg kwn sgt penting dlm kehidupan kiter..tanpa kwn...kiter akan sunyi....antara kwn dan kekasih...dua2 penting....kiter kene pndai bahagi masa dengan kwn..dan juga kekasih....

ari cuti keluar la bersama tercinta....ari biasa luanglah bersama kwn2....bukankah kwn2 ini penyeri idup????kenapa x pecaya???cube bygkn.....semasa kenduri kawin...bukankah yg akan dtg menceriakan majlis kiter adalah kwn2?????cube bygkan idup ini tanpa kwn??????sunyi bukan????satu majlis yg dtg hanya sanak saudara...tanpa kwn2....sedih bukan?????

apa fungsi aku cerita semua nie??????fungsi nye adalah...HARGAILAH KAWAN ANDA SEPERTI ANDA HARGAI KEKASIH ANDA...nasihat yg aku boleh bg kat sesiapa yg bace blog aku nieh....kalo ada yg terasa...sepuloh jari aku susun..ampun!


kehadapan kwn2ku....
disini aku mohon kalo selama ini aku mensia2kn persahabatan kiter...
aku syg korg semua.....muaaaaahhhhhh

Thursday, May 20, 2010

~LiRiK MeNyEnTuH JiWa~

pEnDaPaT?: 
~Berdiri seorg perindu~

Sikap mu meremukkan hati
Sengaja kau kenang lagi
Kisah menyentuh hati gelisah diri ini
Adakah ku diuji

Kasih ku yang terlalu dalam
Usahlah dipersendakan
Sabar dan kejujuran jadi akar cinta
Agar kita bahagia


Berdiri aku di sini bukan untuk seketika
Berdiri aku sebagai perindu
Meski pun jiwa ku sedih
Terasa bagai dihiris
Namun ku tersenyum selalu
Ku sentiasa beri kesempatan
Semoga ada ruang kemesraan

Kita yang punya perasaan
Terkadang rasa terkilan
Janganlah dikeruhkan kasih yang sedang tenang
Kerana ku merindu





...lagu nieh ada kene mengena dengan idup...
...salah seorg teman rapat aku...
...aku sedih dgr lagu nieh...

DeMaM

pEnDaPaT?: 


Bgn je pg td...
tetiba bdn rasa lemah.....
x bermaya...letih.....
isk kenapa la pulak
niehkan...rupernye demam
....adeh...
nk bergerak pon lmbt je....
tekak dah sakit...
pastue selesema...omak ai...x thn.
adeh.....bestnye kalo dpt tido sakit2 nieh..



nk mkn ubat mls..ngeee...
panadol nk telan pon payah..
inikan pula ubat2 doktor yg byk giler 2
......huhuhu




agaknye sakit2 nieh sbb aku byk dosa...
Ya Allah...ampunkan dosa2ku....
sihatkn aku seperti biasa Ya Allah...

(...sakit nieh kdg2 nk manje2 je...)

Wednesday, May 19, 2010

BaBy

pEnDaPaT?: 
tgh melayan perasaan..tetiba ternmpk akan sesuatu.....
comelnye gmbr baby2 ini...

..gelak tawanye....riang skali..


..bukak mulut besar2 ye syg..
..pandangan yg sgt comel..

..senyuman nya pengubat hati...

kenapa aku post gmbr2 nieh..tah la...tetiba terpikir..kalo la ada anak sendiri kn...ngeee...jgn suruh aku kawin ek...maybe blom masenye lg....tipu la kalo kata x nk kawinkn..tp apakn daya...masa tidak lg mengizinkan aku utk berkahwin....agak2 sempat ke aku merasa alam perkahwinan tueh???sempat ke aku rasa ada anak???pikiran aku kusut...pikiran aku serabut....hanya DIA yg mengerti apa yg ada dlm hati ini....

(Fikiran ini semakin hari semakin jauh...)

~fiLe oH fiLe~

pEnDaPaT?: 
-MeNdAkI GuNuNg FiLe-

agak2 aku mcm org dlm gmbr nieh kot..
mendaki gunung fail...ngeeee
byknye..x larat nk tanggung dah....
pdn la org yg dok kat fail nieh kdg2 emo x tentu pasal...
sbb keje yg x leh nk benti....
sentiasa...sentiasa...sentiasa ada!aiyok...
beribu2 lemon dtg..x penah nk benti..hurm...

tinggi la lgi fail2 ku...tinggi....jgn aku mati kene himpap fail sudah la.

ngeeeee..pening dah pikir mcm mane nk melayan fail2 nieh..adoi!

dah keje pon katernye....buat je la...

(tido dengan fail pon syiok jugak kn????)

GoSsIp gIrL

pEnDaPaT?: 


...Kisah Gosip Menggosip...

tajuk mcm best jekn????
tipu la kalo kata x suke gosipkn???
tp kdg2..ada yg gosip smpai melampau2....
agak2 la kot....smpai spender cr maklumat...
slalu org selak2 kain je...ngeee
maaf la ye..ayat agak kasar skit..
bkn ape...kdg2 sakit hati gak...
ada kwn yg mcm nieh...sana sini die korek maklumat
dah taw maklumat di sebarkn kat org...
siap nasi tambah lg 2....buruk2 kn org lg
adoi...ape la nk jdkn...
manusia...manusia.....
ikotkan hati aku x nk bukak
topik nieh...tp rasanye aku kene bukak gak
bg kesedaran skit...
aku taw die "baik" dengan semua org...
baik ada makna taw!korek2 rahsia
hobinya..wakakaka....hati2 kalo
"cik siti wan kembang" nieh dtg..
ada je gosip die...die nk feedback kiter
sebenarnya...pastueh die akan g tempat
org lain....gune namer kiter plak..
aiyok..sedarlah wahai umat....
ko buruk2kn org ko jugak
ko ingat biler ko kutuk org 2
ko dpt pahala ke???adoi la...
susah nk sedarkn org mcm nieh
sbb dah TABIAT die mmg mcm 2...
hurmm..umo dah lanjut...
smyg mcm mane pon
kalo dok ngutuk org...
dok jaga tepi kain org....
same je mak cik oi....
hurm....kalo ada yg terasa ngan post nieh
harap maklum lah...minx maaf byk2 ye...
sy nieh hanya manusia biasa...
post nieh hanya utk menyedarkan org2 yg
da giler cr gosip2 nieh...nk gosip x pe..tp jgn
smpai timbulkn fitnah kat org lain ye.....
jgn make up story ye!
~Lu PiKirLaH sEnDiRi~
yang buruk itu dtg dr diri kita
sendiri..renung2kn...
selamat beramal...

Tuesday, May 18, 2010

NgAnToOoOoOkK

pEnDaPaT?: 
adoi...mata dah x thn nieh..
keje byk..tp mata ngantok..aiyok...
ZzzzZZzzzZZZzzz....tido je la..ngeeeee
gara2 kene kejut la nieh...
2 yg tiap2 hari ngantok...
aiyok
~lots of love~
ZZZzzzZZZzzzz

Monday, May 17, 2010

SyUkUr

pEnDaPaT?: 

saat yg dinantikan...
setelah 2 thn ku menanti..akhirnya..
doaku termakbul juga akhirnya...
tiada byk yg ku pinta..hanya satu....
terima kasih Ya Allah....
Kau makbulkan doaku....
akan ku laksanakan seterusnya tanggungjawabku itu.....
Kau berilah aku petunjuk-Mu Ya Allah...
agar liku2 yg akan aku tempuhi itu dpt aku laluinya.....



*jgnlah kite berhenti berdoa..
wlpn DIA tidak memakbulkannya...
DIA menguji kesabaran kiter sebenarnya....


~yg baik dtg dr DIA yg buruk itu dtg dr diri kita~

~moody~

pEnDaPaT?: 
~Mood sy kembali normal~

Nieh la muka aku biler Stress!!!!!!
agak comelkn???ngeeee
tp muka nieh la yg
ramai org x suke melihat
sbb setiap masa aku ceria..ceria ke?



biler org melihat muka ini...ye2...
mereka tahu sy kembali normal....
ye sy...zaifah sudah kembali normal...
perjumpaan itu telah membuatkan
mood sy kembali ceria..
yaaaahhhhhhhoooooo


zaifah is back to normal..
yeeepppyy...

~lots of love~